قضیایای نقطه ثابت برای انقباض های میر-کیلر

پایان نامه
چکیده

در این پایان نامه نوع خاصی از انقباض ها که توسط میر و کیلر معرفی شد و به انقباض میر-کیلر موسوم است را مطالعه میکنیم. در واقع این انقباض، تعمیمی از اصل انقباضی باناخ به شمار می آید. پس از آشنایی با انقباض میر-کیلر، انقباض انتگرالی میر-کیلر را معرفی کرده و نشان می دهیم که یک انقباض میر-کیلر است. سپس انقباض میر-کیلر را روی یک فضای کامل بررسی کرده و به ارتباط بین نقطه ثابت برای یک نگاشت روی یک فضای متریک و کامل بودن آن فضا اشاره میکنیم. در پایان به بررسی انقباض میر-کیلر دوری پرداخته و با معرفی مفهوم بهترین تقریب نقطه، رابطه آنرا با نقطه ثابت برای یک انقباض دوری میر-کیلر بیان میکنیم.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

قضایای نقطه ثابت مشترک برای توابع انباضی ضعیف توسعه یافته تحت شرط ضعیف میر-کیلر توابع

در این مقاله به اثبات قضایای نقطه ثابت برای توابع مجموعه ای مقدار می پردازیم و بعضی از شرایط ضعیف انقباضی را توسیع می دهیم.  نتایج ما نتایج چنگ-چن و چریچ  را توسیع می دهد. در انتها با یک مثال توسیع بودن نتایج را نشان می دهیم.

متن کامل

قضایای نقطه ثابت برای انقباض های دوری ضعیف

در این پایان نامه به بررسی قضایای نقطه ثابت دوری ضعیف می پردازیم برای این منظور ابتدا برخی قضایای نقطه ثابت برای فضاهای متریک بررسی شده سپس مفهوم انقباض دوری در فضاهای متریک و نرم دار بیان می شود در پایان بعد از تعریف انقباض های دوری ضعیف کانان وچترجا، قضیه نقطه ثابت برای این نوع از انقباض ها بررسی می شود.

قضایای نقطه ثابت برای نگاشت های از نوع ? - ? انقباض

ابتدا وجود و یکتایی نقاط ثابت بررسی شده و سپس قضایای نقطه ثابت در مورد اثبات وجود و یکتایی جواب یک معادله دیفرانسیل با مقدار مرزی نوسانی بکار برده شده اند. یک مفهوم جدید از نگاشت های از نوع-?-?انقباض معرفی شده و قضیه نقطه ثابت را برای برخی از نگاشتها در فضای متریک کامل ثابت می شود.

قضایای نقطه ثابت برای انقباض ها و نگاشت های انقباضی نقطه وار مجانبی

این پایان نامه مروری بر برخی نتایج نظریه نقطه ثابت متریک است که همگی آنها تعمیم هایی از اصل اقباض باناخ هستند. بویژه،در این پایان نامه به کارهای اخیر انجام شده توسط کرک در زمینه نقطه ثابت انقباض های نقطه وار، انقباض های نقطه وار مجانبی و نگاشت های مجانباً انقباضی نقطه وار در فضاهای باناخ توجه خاص شده است.

15 صفحه اول

قضیه های نقطه ثابت زوجی برای انقباض های غیرخطی در فضاهای متریک مرتب جزئی

درپایان نامه مفهوم یک تابع g - یکنوای آمیخته معرفی و قضایای انطباق زوجی و قضایای نقطه ثابت مشترک زوجی برای نگاشتها ی انگباضی غیر خطی در فضای متریک کل مل مرتب جزئی ثابت می شود. قضیه های ارائه شده تعمیمی از قضیه های نقطه ثابت اخیر باسکار و لکش میکاندام هستند.

قضیه های نقطه ثابت زوج برای انقباض های غیر خطی در فضاهای متریک مخروطی

در این پایان نامه فرض می کنیم x یک مجموعه ناتهی و e یک فضای باناخ حقیقی مرتب و p یک زیر مجموعه بسته و ناتهی از e در اینجا با جایگزین کردن فضای باناخ حقیقی مرتب با اعداد حقیقی متریک مخروطی را معرفی می کنیم. در این پایان نامه نشان می دهیم که هر فضای متریک مخروطی یک فضای توپولوژیک شمارای اول است. در اینجا خلاصه ای از نگاشت های یکنوای آممیخته را مطرح میکنیم و انطباق زوج ها و قضیه های نقطه ثابت مشتر...

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) - قزوین - دانشکده علوم پایه

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023